1 januari 2012

Detta är typ den femtioelfte bloggen jag startar sedan min bloggpremiär när jag var i 18-års åldern (är 25 nu). Jag kan ärligt talat inte minnas alla. Först var det bara på skoj, för att testa på liksom. Man skrev om allt och inget och nätverkade med andra bloggare. Sedan kom en period då man ville att ens blogg skulle bli lite större. En tid av outfit-fotografering och ytligare blogginlägg. När sedan bloggvärlden tog fart på riktigt och en del, via sitt stigande läsarantal, kunde börja tjäna pengar på sina bloggar, ville ju inte jag vara sämre. Minns att jag funderade ut olika koncept för hur just min blogg skulle kunna bli stor och framgångsrik. Det fanns dock ett litet krux. Lilla privata jag ville inte bli känd. Jag har aldrig varit intresserad av att bli en känd person som folk känner igen på stan. Därför funderade jag på hur jag skulle kunna driva en blogg som skulle kunna få tillräckligt många läsare för att jag skulle kunna tjäna en hacka, helt utan att någon visste vem jag var. Insåg dock efter några kortvariga, men ack hängivna försök, att detta var omöjligt. Inte ens om jag satt hela dagar och försökte få strålkastarna riktade åt min blogg genom att komentera andras bloggar, fick jag det antalet visningar som jag hade hoppats på. Otålig som jag är gav jag snabbt upp dessa projekt och körde en bloggfri period, med några undantag från en eller annan blogg där jag försökte posta inlägg regelbundet, men misslyckades då mitt dåvarande jobb tog all kraft och energi. Nu har det dock kliat i fingrarna ett bra tag. Jag saknar att skriva. Det är ju en av de saker som jag verkligen brinner för. Ändå gör jag det så sällan. Det är ju inte okej... Så nu efter att ha dragits med kliande fingrar tillräckligt länge, tänkte jag att den 1 januari ju faktiskt vore ett trevligt datum att ta upp bloggandet igen på. Denna gång, enbart för min egen skull. För att jag älskar att skriva och gärna vill kunna titta tillbaka på hur mitt liv gestaltat sig. Har insett att tiden bara rinner iväg och det är ibland läskigt hur lite man minns... Insåg att det bara var knappt en timme kvar på just detta datum så jag stormade till min dator för att hinna skapa en ny blogg och publicera ett inlägg innan den 2 januari gjorde sitt intåg, haha.

Skriver mer i morgon. Peppad!

Kommentarer
Evelina

Jättekul att du började blogga igen och skrev hos mig :-) Vi har ju "känt" varandra länge nu!!



Många kramar

2012-01-04 20:26:07
URL: http://happilyeverafter.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0