Bye, bye christmas

I dag har jag städat ut  julen. Hur mycket jag än älskar adventsljusstakar och annat noga utvalt julpynt som vi har samlat på oss genom åren, känns det bara helfel att ha detta kvar efter nyår. Jag sätter hellre fram allt lite tidigare, typ i slutet av november så att vi ändå kan njuta av julen länge. Hur som helst känns det skönt att ha fått undan allt och att återgå till vardagen med ny energi.

Nu vill jag, som alltid efter att julstöket är över, ha in vårkänsla i lägenheten. På gågatan utanför säljs det redan härligt krispiga tulpaner och jag vill bara ha allihopa. Vårblommor är något av det vackraste jag vet. Förra året överkonsumerade jag nästan tulpaner. Vill nog inte veta hur mycket pengar jag lade ut på dessa skönheter. Det slutade med att jag köpte en stor bukett vita fejktulpaner av god kvalité (ser mycket verkliga ut) som jag skulle ha så att tulpaninköpen skulle kunna minska lite. Det slutade med att jag aldrig ville lägga undan dem så nu står dessa låtsastulpaner framme året om, alla årstider. Man kan aldrig få för mycket vår, eller hur? Bara några månader kvar nu. Men först får vi nog pina oss igenom ännu en vinter. Känns dock inte som att den har kommit än. Vi har fortfarande inte haft någon snö här i Ystad. Lite frost, men det är allt. I dag har det varit massa plusgrader och det kändes så milt och vårigt i luften att det var svårt att tro att det bara är 2 januari.

För tillfället halvligger jag i soffan med Gibson i fotändan och dricker te. Haft ont i halsen några dagar och känt mig lite hängig, men undantag från nyårsafton som tur var då vi ju hade gäster hemma och festade till det. Hoppas att det inte bryter ut mer än såhär. Jag vill ju vara frisk och försöka komma igång och träna lite. Vill börja springa igen. Köra lite intervallträning. Detta är dock en pina innan man har fått upp konditionen. Jag har verkligen dåligt tålamod med sådant. Vill ha grym kondition och kunna köra järnet direkt, men så fungerar det tyvärr inte. Först måste man plåga sig igenom uppbyggnadsfasen av konditionen. Flås, flås. Sååå tråkigt. Men det ska gå. Hoppas jag.

Nu ska jag återgå till mitt pralinätande. För att städa ut julen innebär väl också att käka upp alla chokladkartonger och liknande? Japp, så måste det vara. Gäller ju att ta sitt ansvar. ;-)

/E


Gibson tidigare i dag. Han ska alltid klättra överst bland kuddarna och lägga sig. En högt uppsatt westie... ;-)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0