Synfel = dyrt!

Så typiskt att inget ska få gå smidigt, haha. I dag var jag på synundersökning för att kunna beställa hem de två paren brillor som jag hade bestämt mig för. Undersökningen gick bra, men när optikern tog fram glasögonen som jag hade lagt undan, såg hon skeptisk ut. Hon förklarade att hon var osäker på att det skulle funka eftersom dessa bågar är rätt stora och eftersom jag har rätt mycket synfel, blir mina glas väldigt tjocka och det ser inte snyggt ut. Dock kan man slipa ner glasen så att de blir tunnare, men det kostar ju en hel del. Men vad har jag för val? Jag måste ju ta hand om mina ögon. 

Det blev alltså rätt mycket dyrare än vad jag hade räknat med efter att ha varit där senast. Det är inte billigt att ha synfel alltså. Vill inte ens veta hur mycket pengar som spenderats på glasögon, undersökningar, linser, linsvätska etc genom åren. Sjukt mycket är det i alla fall... Hur som helst har jag börjat med att beställa hem ett av paren och känns de bra och glasen inte känns för tjocka, får jag se om jag beställer det andra paret också. Får ju liksom bågarna gratis i så fall, men inte själva glasen...

Nu ska jag lägga mig under filten och mysa med den lille godingen nedan! :-)


Kommentarer
emma

Hejsan! :) jag har en hyffsat nystartad blogg som handlar om det mesta inom smink och skönhet. Tänkte bara tipsa om du skulle va intresserad att läsa om sånt, till expempel så handlar dagens tips om några små sminktips. Jag uppdaterar flera gånger varje dag och skulle bli jättelgad om du ville fortsätta titta in :)

Ha en bra dag, kram!

2012-01-19 16:26:59
URL: http://makeupisglam.blogg.se/
carolina - självkänsla, föräldraskap & graviditet

Min sambo är ju optiker, och faktiskt...det blir inte fint med för tjocka glas i vissa bågar. Synd bara att det blir så dyrt ;-(

2012-01-19 19:01:32
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0