Glasklart! Eller inte...

I dag fick jag äntligen hämta mina glasögon. Optikern justerade så att de satt bra på mig, men jag hade linser i så jag kunde inte avgöra hur glasen kändes. När jag kom hem och tog ur linserna för att se resultatet av nya brillorna, blev det tyvärr ingen jättesuccé. Eller, jag ser bra med dem, förutom att skärpan är bättre på vänster öga än höger. Dock känner jag mig lite yr av att ha dem på mig. Speciellt när jag rör på mig. Står jag still och tittar på en specifik sak så fungerar det, men när jag går runt i lägenheten så känns de konstiga. Vet inte alls vad detta beror på, men det måste ju vara något fel som optikern kan justera. Hoppas jag... För jag gillar verkligen bågarna. De är coola och jag trivs super med dem. Åhh, frustrerande att jag måste tillbaka till optikern igen, göra en ny undersökning, skicka efter nya glas... När jag får dem så vet jag knappt om jag vågar prova dem. Tänk om de fortfarande inte skulle vara bra då heller? Fast det kan ju inte jag hjälpa i så fall. Mina nuvarande glasögon fungerar ju hur bra som helst, så något fel måste det vara. Får knata i väg dit i morgon igen och hoppas på det bästa helt enkelt.



Annars i dag har jag lagat världens mumsigaste köttfärssås med morötter, zucchini och massa vitlök. Har även försökt trösta vår käre hund som träffat sitt livs kärlek ute på morgonpromenaden. En löpande jack russel. De har träffats flera gånger förut och är väldigt förtjusta i varandra, men nu när hon löper är det ju extremt. Suck! I dag fick de syn på varandra på varsin sida av gatan och de skällde och trånade efter varandra. De fick dock inte hälsa denna gång och det fick jag bittert ångra sedan. När vi kommit hem från den promenaden så satt Gibson och pep, gnydde och stirrade anklagande på mig. Tog flera timmar innan jag kunde få honom på andra tankar. Inte lätt att vara hanhund alla gånger, haha!

När husse kommit hem från jobbet och vi efter middagen jäste i soffan framför ett avsnitt Sons Of Anarchy, fann Gibson sig dock också till ro. Här i sin standardställning, utfläkt på rygg, trängandes med matte.



I kväll har vi hyrt film på Hemmakväll. Den som vi hade tänkt hyra skulle var uthyrd så jag lät sambon välja någon annan. Det blev ingen som jag rekommenderar dock. Minns inte ens vad den heter och orkar inte gå upp och kolla nu, haha. Svullat godis har vi också gjort. Får bli nya tag på hälsofronten nu snart känner jag. Måste bara hitta motivationen som har sprungit och gömt sig på något riktigt bra ställe...


Kommentarer
Anonym

Snyggt!

2012-06-12 16:41:26
URL: http://emeeme.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0